Hulp voor inwoners bij digitale en papieren informatie
De gemeente Nijmegen start een proef met de Steffie Sticker. Met deze sticker kunnen inwoners brieven of formulieren terugsturen om aan te geven dat ze die niet begrijpen. Op die manier weet de afzender dat de informatie eenvoudiger moet worden gemaakt. De Steffie Stickers zijn verkrijgbaar bij de Stips en WerkBedrijf Rijk van Nijmegen. Inwoners kunnen met vragen over brieven en formulieren nu ook al voor hulp terecht bij de Stips.
De Steffie Sticker is bedacht door Steffie.nl, een platform dat mensen op een eenvoudige manier helpt ingewikkelde onderwerpen beter te begrijpen. De proef met de stickers loopt tot en met 30 april 2025. Daarna wordt gekeken of de stickers hebben geholpen. Wanneer een inwoner een brief terugstuurt, blijft de informatie die in de brief staat wel gelden. Staat er bijvoorbeeld in de brief dat iemand vóór een bepaalde tijd een bedrag moet betalen, dan blijft dit gewoon zo.
Hulp bij contact
De gemeente Nijmegen wil haar dienstverlening toegankelijker maken voor alle inwoners. Snapt u een brief niet? Of heeft u bijvoorbeeld hulp nodig bij het aanvragen van een vergoeding? Dan kunt u altijd binnenlopen bij een Stip in uw wijk. Kijk op stipnijmegen.nl voor de adressen, of bel met de Stiplijn: 024 325 20 00.
Voor het regelen van online zaken met de overheid en hulp bij het aanvragen van een DigiD kunt u ook terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in de bibliotheek of bel 024 327 49 11.
Kijk ook op nijmegen.nl/contact